گزارش جلسه شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور شهرکرد اولین جلسه شورای فرهنگی مورخ 25/7/1396 در سالن جلسات دانشگاه پیام نور شهرکردبا حضور دکتر مهدوی مسئول امور جاری دانشگاه دکتر مهدوی، حاج آقا خلیلیان مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه، آقای محمدی مسئول امور فرنگی واجتماعی دانشگاه، آقای یزدانی مسئول بسیج و نمایندگان دانشجویی برگزار گردید.

بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله  قرآن مجید، دکتر مهدوی توضیحاتی به شرح ذیل ارائه دادند.مقوله فرهنگ و اعتلای ان  از اصلی ترین برنامه های دانشگاه می باشد و در راه توسعه دانشگاه بایستی نگاهی جدی به توسعه فعالیت های فرهنگی داشته باشیم. توسعه فرهنگی مقدمه توسعه علمی و اجتماعی می باشد.

همچنین در خطاب به دانشجویان گفتند؛ دانشگاه برای دانشجویان فرصت ممتازی‌ است که علاوه بر کسب علم و دانش‌، در سایه توجه این دانشگاه‌ به توانمندسازی‌ اجتماعی‌ دانشجویان و فراهم‌آوری بستر رشد فرهنگی، تمام استعداد و ابعاد و‌جودی خود را شکوفا نمایند. ایشان همچنین افزودند؛ توسعه بدون دست یابی به فرهنگ آن امکان پذیر نیست.
 
دیدگاه ها، نحوه ی رفتار، کردار و گفتار، ارزشهای دینی و اجتماعی، نظم پذیری جمعی و مسئولیت پذیری، منطقی بودن و بسیاری از باورداشت های فرهنگی ازعوامل تعیین کننده رشد، توسعه علمی و صنعتی جامعه می باشد.
 
دانشجویان صرف نظر ازرشته تحصیلی خود، باید مجموعه ای از مهارتها و تواناییها از قبیل جمع آوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات، توانایی برنامه ریزی و سازماندهی فعالیتها، قابلیت انجام کار گروهی، تبادل اطلاعات و ... را در خود درونی کنند و توسعه فرهنگی دانشگاه جز با وحدت وهمدلی مسئولین و دانشجویان صورت نمی گیرد. با ایمان به نقش تعیین کننده ی دانشگاه در توسعه فرهنگی امید است با بهره گیری از تخصص و نیروی خلاق دانشجویان زمینه های سربلندی ایران و ایرانی در جهان فراهم شود.


سپس حاج آقا خلیلیلان با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی توضیحاتی در مورد توسعه معنوی دانشگاه ارائه دادند.


سلامت معنوی افراد جامعه، به خصوص اقشار موثر و سازنده آن، لازمه پویایی، بالندگی و اعتلای آن جامعه است. بنابر این، با توجه به نقش برجسته و منحصر به فرد دانشجویان به عنوان مدیران و سازندگان آینده هر جامعه، تامین سلامت معنوی آنها و نیز شناسایی و حذف عوامل منفی موثر بر سلامت معنوی در این قشر ضروری است.
 
سلامت معنوی از راه ایجاد انگیزه منجر به پیشرفت تحصیلی می گردد. بنابراین پیشنهاد می گردد جهت بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان در جهت ارتقای سلامت معنوی آنان برنامه ریزی شود. همچنین ایشان با توجه به پیامدهای عاشورا و نزدیک شدن اربعین خطاب به دانشجویان گفتند که در جهت هر چه بهتر برگزار کردن برنامه ها در این راستا، ازتلاش و اهتمام خود در افزایش سلامت معنوی دانشگاه دریغ نورزند.


در پایان آقای محمدی درخواست های دانشجویان را ارائه داد و اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات خود را مطرح نمودند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر