سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر

به مناسبت بزرگداشت سی و ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهرمورخ 3/3/1397شهرکرد با همکاری امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور شهرکرد جلسه ایبا حضور دکتر مهدوی سرپرست دانشگاه پیام نور شهرکرد،مسئولدفتر نهادمقاممعظم رهبری در دانشگاه، مسئول بسیج اساتید، مسئول حراست دانشگاه ومسئول امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و جمعی از دانشجویان و فعالان فرهنگی تشکیل گردید.
بعد از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر مهدوی با بیان اینکه سومخردادماهیادآورحماسهایماندگاردرتاریخایراناست،اظهارداشت: فتح خرمشهر نشانگر قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایمان و عشق به ولایت مردم همیشه در صحنه ای است که توانستند با اراده‌ای استوار،ایثاروازخودگذشتگی،شکستوروسیاهیدشمنانومستکبرانرادرتاریخثبتکنندواستقلالوآزادیوصلابتاینمرزوبومرابهجهانیاننشان دهند. ما باید در تلاش باشیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم و در دانشگاه ها به دنبال تربیت انسان های فداکار باشیم. همچنین ایشان افزودند : امروز باید با حرکت در مسیر انقلاب و امام راحل(ره) گام برداریم. امروز وجود مقام معظم رهبری و هدایت های مدبرانه و داعیانه ایشان ، چراغ روشنی و فروزنده ای برای طی مسیر و شکست ایادی مزدور منطقه و استکبار جهانی است و در مسیر انقلاب و امام راحل(ره) گام برداریم. سپس خطاب به دانشجویان گفتند : دانشجویان باید با مطالعه این رشادت هاو از جان گذشتگی ها ، با نگاهی پژوهش محورانه در صدد نوشتن و ترسیم این تاریخ زرین انقلاب باشید و بتوانید به عنوان یک دانشجوی کارآمد نقش خود را به درستی در شناخت آرمان های امام و انقلاب ایفا نمایید.
سپس آقای محمدی با اشاره به عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس افزود: تصرف خرمشهر، آبادان و بخشی از اروند رود برای قطع ارتباط با آب‌های ایران از اهداف اصلی حمله رژیم بعثی به ایران بود.مردم خرمشهر بدون در دست داشتن سلاح جنگی با ایمان و اعتقاد قوی توانستند خرمشهر را از دست رژیم بعثی آزاد کنند ۱۹ هزار نفر از مهاجمان بعثی در عملیات موفقیت آمیز فتح خرمشهر اسیر شدند. امروز وجود مقام معظم رهبری و هدایت های مدبرانه و داعیانه ایشان ، چراغ روشنی و فروزنده ای برای طی مسیر و شکست ایادی مزدور منطقه و استکبار جهانی است.
از دیگر اقدامات انجام شده نصببنر آزاد سازی خرمشهر در دانشگاه ،اکرانفیلم مربوط به دفاع مقدس و استقبال دانشجویان از این فیلموهمچنین در این روز بعد از اقامه نماز جماعت روایتی از فتح خرمشهر توسط امام جماعت توضیح داده شد.
 
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر