مراسم روز درخت کاری در دانشگاه پیام نور شهرکرد به مناسبت هفته درخت و درخت کاری در روز یکشنبه 15/12/1395 در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد جشنی با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد و کانون نغمه سبز محیط  زیست برگزار گردید.
 
در این جشن مسولان دانشگاه جناب دکتر رضایی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد جناب دکتر آبرود معاون دانشگاه استان دکتر مهدوی معاون دانشگاه مرکز شهرکرد  جناب آقای ایزدی معاون فرهنگی استان  و مهمان برنامه جناب آقای مهندس شیرانی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان وجمعی از اساتید کشاورزی و دانشجویان  حضور داشتند.

 برنامه با تلاوت چند آیه از کلام الله مجید و سپس کلیپ آغاز شد.

سپس جناب دکتر آبرود سخنرانی کردند ایشان به اهمیت درخت و اینکه منافع همه¬ی افراد درآن دخیل است و حفظ و احیای جنگل و درخت  با فرد خاصی نیست بلکه نیاز به بسیج همگانی دارد اشاره داشتند.
 
ایشان در ادامه صحبت هایشان گفتند باید شعار هردانشجو یک درخت بکارد را سر لوحه کارمان قرار دهیم و فقط کاشت درخت را مهم نشماریم  بلکه حفظ و نگهداری درخت مهمتر از کاشت درخت است در اخر پیشاپیش سال نو را به دانشجویان تبریک گفتند.
 
بعد از سخنرانی دکتر آبرود جناب  شیرانی مهمان برنامه در جمع دانشجویان سخرانی کردند ایشان ضمن تبریک روز درخت کاری در مورد اقلیم استان و کم شدن میزان بارندگی ها و اثرات خشکسالی بر استان ایراد سخن کردند.
 
در ادامه به شرایط مناسب استان برای پرورش نهال اشاره داشتند و دلیل آن را قرنطینه بودن استان داستند و گفتند با توجه به خشکسالی های پیش رو و کم شدن بارندگی ها باید طریقه آبیاری و کاشتمان را تغییر دهیم و به کاشت های متراکم و یا گلخانه ای روی بیاوریم زیرا کاشت متراکم و گلخانه ای 10 برابر کمتر از فضای باز است و 12 برابر بازدهی بیشتری دارد در ادامه بیشترین نهال و درخت در استان را نهال و درخت بادام داستند.
 
بعد از سخنرانی جناب شیرانی تائتری در خصوص دانشجو  وروز درختکاری برگزار شد در جشن با کاشت چند غرس نهال در محوطه دانشگاه و پذیرایی از مهمانان برنامه پایان یافت
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر