گزارش بازدید از بیمارستان سینا جونقان بازدید از بیمارستان سینا روز یکشنبه 13/12/ 1396 توسط انجمن علمی روانشناسی و کانون همیاران سلامت دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد به همراهی 32 نفر از دانشجویان رشته روانشناسی و استاد شهبازی انجام گردید .

زمان حرکت از دانشگاه ساعت 9 صبح بود و این بازدید در ساعت 12:30 دقیقه ظهر ادامه داشته است . سوپروایزر این بازدید سرکارخانم کمالی بود که در ابتدا از بخش ویژه (جانبازان) بازدید انجام شد و دانشجویان رشته روانشناسی از پرونده بیماران دیدن نمودند و یکی از بیماران که مبتلا به بیماری بای پولار(Bi Polar)توسط استاد شهبازی مورد بررسی قرار گرفت بود .

 ایشان خاطر نشان کردند که اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی نوعی اختلال خلقی و بیماری روانی است و افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات خلقی می شوند و به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوایل دوره بزرگسالی تظاهر پیدا می کند . علائم این بیماری بی خوابی ، عصبانیت، پرخاشگری  پرحرفی می باشد . سپس از بخش ویژه بانوان بازدید شد که در آنجا نیز دو بیمار که یکی از آنها مبتلا به عقب ماندگی ذهنی(Mental retardation) و دیگری مبتلا به اسکیزوفرنی بود مورد بررسی دانشجویان قرار گرفتند .

در ادامه بازدیدی هم از بخش آقایان به عمل آمد و روان شناس آن بخش در مورد نوع تفریح وورزشبیماران مطالبی ارائه کرد و استاد شهبازی نیز اختلال ضد اجتماعی و اختلال مرزی و وسواس فکری، عملی دیگر بیماران را برای دانشجویان مورد بررسی قرار داد و همچنین مطرح کرد که مشخصه اختلال شخصیت مرزی ناپایداری حالت عاطفی و خلق رفتار و روابط خودانگاره آنهاست و این احتلال را به نامهای شیزوفرنی موقت و اسکیزوفرنی شبه نور و تیک اختلال منش سایکوتیک نیز خوانده اند . و در نهایت به دلیل استقبال دانشجویان از بازدید و موافقت استاد مربوطه هماهنگی های لازم جهت بازدید دوره های بعدی بعمل آمد . در پایان از دانشجویان و بیماران پذیرایی به عمل آمد . 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر