حجه الاسلام و المسلمین حمزه: رسالت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، تبلیغ دین و مذهب است.
به گزارش خبرنگار دانشگاه پیام نور از شهرکرد، حجه الاسلام و المسلمین در جلسه مجمع عمومی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد گفت: ایام ماه های رجب، شعبان و رمضان از ایام الله است و تلاش کنیم در این ماه ها کمال فضیلت و معنویت را بهره ببریم.

وی در ابتدای سخنرانی گفت: نحوه دعا کردن و درخواست از خداوند متعال را ائمه معصومین به ما یاد داده اند و نمونه بسیار خوب آن دعاهای دعاهای کمیل، زیارت جامعه کبیره و مناجات شعبانیه است و امام خمینی "ره" اهتمام و علاقه ی ویژه ای به این ادعیه داشته اند.

وی اضافه کرد: امیرالمومنین در مناجات شعبانیه پس از حمد خداوند و صلوات می فرمایند: "واسمع دعایی اذا دعوتک" یعنی درخواست مرا بشنو وقتی تو را صدا می زنم و "واسمع ندایی اذا نادیتک" یعنی وقتی تو را ندا می کنم به ندای من پاسخ بده، و در ادامه مناجات می فرماید:"خدایا از همه چیز و همه کس فرار کردم و رو به سوی تو آوردم و در درگاه تو قرار گرفتم و حضور تو خاشعانه قرار دارم. من فقیر و بیچاره هستم. اینها را امیرالمومنین که بسیار معصوم است می فرماید و این یعنی یک امام معصوم در مقابل خدا چگونه قرار گرفته است و خود را همچون یک عبد می داند

حمزه ادامه داد: در مناجات شعبانیه به خدا خطاب می کنیم که "خدایا اگر تو مرا محروم کنی، چه کسی به من رزق دهد، اگر تو اراده کنی من خوار شوم چه کسی باید به من کمک کند؟ خدایا تو باید به من به نظر رحمت نگاه کنی و با فضل و بخشش خودت به من یاری برسان."

حجه الاسلام حمزه پس از تفسیر فرازهایی از مناجات شعبانیه گفت: همه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه توجه کنند که کارهای روزمره آن ها را مشغول نکند و توجه به خداوند را اصل زندگی قرار دهید و رضایت خدا را مد نظر قرار دهید تا مورد عنایت خداوند قرار گیرید.

وی در ادامه توضیح داد: خوشبختیم که پس از مدت ها توانستیم دوباره در جمع پرشور کارکنان محترم و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد حضور پیدا کنیم و امیدواریم جلسات اندک ما با این عزیزان بیشتر شود.
وی همه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه را به حضور پررنگ در مراسمات مذهبی به خصوص نماز جماعت دعوت کرد و گفت در همه ادارات و مراکز دانشگاهی اجازه داده شده است که 20 دقیقه از وقت کاری را به نماز جماعت اختصاص دهند تا همه بتوانند از ثواب آن استفاده کنند و امیدواریم که در کشور اسلامی، همه عزیزان نسبت به فرائض دینی و واجبات محکمتر و منسجمتر عمل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور شهرکرد گفتک کار نهاد یک کار تبلیغاتی نیست. در عین حال کار آن شبیه تشکل ها و در کنار تشکل ها هم نیست و همچنین کار ان شبیه مجموعه های دانشگاه مانند امور فرهنگی هم نیست و البته کار حراستی هم نیست.

وی گفت: کار نهاد، تبلیغ مسائل دینی و مذهبی است و قرار نیست که برای برخی پارتی بازی کند یا در عزل و نصب ها و انتخاب های کارکنان و مدیران تاثیرگذار باشد. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند کار نهاد "الذین یبلغون سالاته" است. کار کار تبلیغ دین است، که وظیفه اصلی ما در حوزه های دانشجویی، اساتید و کارکنان است.

وی گفت ما در همه زمینه ها به عنوان مشاور ریاست محترم هستیم و در جهت ارتقا اعتقادات و ارزش های دینی و مذهبی همه اقشار مخاطب خودمان تلاش می کنیم.

حمزه گفت: "بنده نه اصولگرا هستم و نه اصلاحطلب و در عین حال هم اصولگرا هستم و هم اصلاحطلب".

وی گفت:"اگر دفاع از ارزش های اسلامی، ولایت فقیه و نظام اسلامی راه امام و شهدا در صدر اهداف باشد، هم اصولگرا هستم و هم اصلاحطلب."

وی در خصوص فعالیت های سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت:"ما کار سیاسی نمی کنیم و تمام مدرسان و سخنرانان ما مورد تایید نهاد نمایندگی در تهران هستند."

وی در خصوص فعالیت های نهاد توضیح داد و گفت:"نهاد در همه بخش ها فعالیت دارد و در همه مراکز دانشگاهی برنامه داریم."

وی گفت:"با هم اندیشی اساتید دانشگاهی و کرسی های آزاد اندیشی، حلقه های معرفت در کوتاه مدت توانسته ایم کارنامه خیلی خوبی از خود به جا بگذاریم"

وی در انتها از همکاری و زحمات دکتر قجری ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان و دکتر رضایی ریاست دانشگاه پیام نور شهرکرد تشکر کرد و خرسندی خود را از استقبال بی نظیر اساتید و دانشجویان دانشگاه از برنامه های نهاد ابراز نمود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر