همایش منطقه‌ای اردوی دانشجویی طریق جاوید
همایش منطقه‌ای اردوی دانشجویی طریق جاوید (آشنایی با سیره و اندیشه‌های امام خمینی) به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان چهارشنبه مورخ 18/12/96 در سه محور «اندیشه‌های قرآنی و سبک تفسیری»، «اندیشه‌های فلسفی و عرفانی» و «اندیشه‌های سیاسی امام خمینی، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور دانشجویان چهار استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و کهگیلویه و بویر احمد برگزار گردید.
خانم امیری دبیر کانون قرآن و عترت و جمعی از دانشجویان در این همایش حضور داشتند.
در این همایشحجت‌الاسلام جعفرشانظری، معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان، استاد فلسفه و کلام این دانشگاه در باب اندیشه‌های قرآنی، فلسفی و عرفانی امام(ره) و سید محمود حسینی، استاندار اسبق اصفهان و از پیشگامان انقلاب اسلامی در خصوص اندیشه‌های سیاسی امام خمینی، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.
مختصری از سخنان این دو بزرگوار به شرح زیر است.
افکار و اندیشه های امام راحل بهترین شاخص برای دوری از انحرافات و توطئه های دشمنان در جامعه است.
با توجه به منابع، مواضع و رفتار سیاسی حضرت امام خمینی(ره) در دوران رهبری و هدایت جنبش انقلابی و رهبری 10 ساله ی پس از پیروزی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می توان این ویژگی ها را برای اندیشه ها و افکار سیاسی ایشان ذکر نمود. اسلام مداری، قیام برای خدا، نفی سبیل و استقلال خواهی، برپاداشتن معروف و نهی از منکر، حفظ منافع و مصالح نظام اسلامی و حاکمیت قانون بر حکومت افراد.
در پایان از حاضرین در همایش پذیرایی گردید و بسته های اموزشی اهدا شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر