شرایط انتقال در دانشگاه پیام نور اعلام شد
به گزارش خبرنگار دانشگاه پیام نور و به نقل از مهر، بر اساس اعلام این دانشگاه دانشجو باید شرایط ادامه تحصیل در مرکز مبداء را داشته و کمتر از نیمی از واحدهای درسی دوره تحصیلی را گذرانده باشد.

حداقل ۲۴ واحد درسی(بدون احتساب دروس پیش دانشگاهی و دروس معادلسازی شده) باید توسط فرد متقاضی گذرانده شده باشد.

دارا بودن میانگین کل ۱۲ با احتساب دروس مردودی از دیگر شرایط انتقال دانشجویان دانشگاه پیام نور به شمار می آید.

نمره آزمون ورودی دانشجو از آخرین فرد پذیرفته شده در مرکز مقصد و در همان رشته و سال شرکت در آزمون سراسری در سهمیه مربوط کمتر نباشد.

ضوابط دانشگاه پیام نور تاکید دارد که نمره آزمون دانشجویان تکمیل ظرفیت، شاهد و مواردی که با معرفی نامه سازمان سنجش معرفی می‌شوند باید به صورت موردی از سازمان سنجش استعلام شود.

دانشجویان رشته‌های علوم پایه و مهندسی با میانگین کل حداقل ۱۵ و رشته‌های علوم انسانی و هنر با میانگین کل حداقل ۱۶ از داشتن نمره آزمون معاف هستند و افرادی که می‌خواهند از شرط میانگین برای انتقال استفـاده کنند حتماً باید ۱۲ واحد غیرعمومی گذرانده باشند.

علاوه بر این، دانشجویان تا شش هفته مانده به شروع نیمسال تحصیلی بعد فرصت دارند مدارک و تقاضای انتقال را به مرکز/ واحد خود ارائه کنند.

انتقال دانشجو، فقط در مقطع هم سطح و یا از بالا به پایین (کاردانی به کاردانی و کارشناسی به کارشناسی یا کارشناسی به کاردانی ) انجام می‌شود.

دانشجویان دوره‌های فراگیر پس از گذراندن یک ترم تحصیلی بعد از دوره دانشپذیری و ۲۴ واحد درسی و کسب میانگین حداقل۱۲ با موافقت مراکز مبدا و مقصد و ارائه مدارک معتبر و مستند ( ماده ۳۸ آیین‌نامه آموزشی) می‌توانند منتقل شود.

انتقال دانشجو از یک مرکز به مرکز دیگر منوط به مجری بودن مرکز در رشته مورد تقاضا است در صورت عدم تطابق زمانی برنامه درس‌ها مسئولیت آن به‌عهده دانشجو است.

در صورت انتقال دانشجو، سوابق از مرکز مبداء به مقصد منتقل شود. هیچگونه تغییری در درسهای دانشجو ایجاد نمی‌شود و تمام درسهای اخذ شده و گذرانده شده عیناً به مرکز مقصد منتقل می‌شود.

انتقال دانشجو در طول تحصیل فقط یکبار مجاز است.

انتقال دانشجویان پیام نور به دوره‌های حضوری دانشگاه‌های دولتی مقدور نیست و به دانشگاه‌های نیمه حضوری و غیر دولتی، با رعایت شرایط از طریق آموزش استان امکان پذیر است.

بررسی تقاضای انتقال دانشجو از مرکز برون مرزی فقط از طریق اداره کل خدمات آموزشی امکان پذیراست.

انتقال از مرکز به واحدهای تحت پوشش مرکز، در صورتی که بعد از پذیرش دانشجو رشته تحصیلی وی در واحد ایجاد شده باشد و بیش از نیمی از واحدهای ایشان باقی مانده باشد بلامانع است، در این صورت نیازی به نمره آزمون نیست.

انتقال فرزندان هیات علمی فقط از طریق اداره کل خدمات آموزشی مقدور است، در این صورت هیات علمی در اولین نیمسال تحصیلی با مراجعه به سازمان سنجش، مجوز لازم را اخذ و به خدمات آموزشی ارائه خواهد داد.

انتقال دانشجویانی که بعلت نداشتن شرایط ثبت نام با اخذ تعهد، مبنی بر عدم تقاضای انتقال در مرکز، ثبت نام کرده‌اند ممنوع است.

انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر توسط ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه انجام و از طریق اداره کل خدمات آموزشی اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر