اولین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی برگزار می شود
زمان: شنبه 13 شهریور 1395
مكان:
اولین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی، در روزهای 10 و 11 شهریور در دانشگاه شهرکرد برگزار می‏ شود.
به همت دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد به عنوان نهاد آموزش عالی منابع طبیعی در قلب زاگرس با همکاری طرح ملی حفاظت تنوع زیستی زاگرس مرکزی و انجمن جنگلبانی ایران، نخستین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی در تاریخ 10 و 11 شهریور ماه 1395 در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.


 این همایش ملی با  هدف پرداختن به چالش‏های پایداری منابع طبیعی و محیط زیست در زاگرس - چالش های عمده ای چون خشکسالی، عدم مدیریت بهینه منابع آبی و توسعه نامتعارف و ناپایدار در عرصه های طبیعی- به منظور همفکری پژوهشگران دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی و همچنین مدیران و تصمیم‏گیران اجرایی  و دستیابی به راهکارهای مناسب برای مرتفع نمودن این چالش ها در محورهای  جنگلداری ،مرتعداری ، آبخیزداری ، شیلات ، محیط زیست ، علوم زمین  و محورهای ویژه تغییر اقلیم و چالش‏های تأمین منابع آبی در زاگرس مرکزی، زوال بوم سازگان های زاگرس مرکزی، به مدت دو روز برگزار می شود.


به گفته  بیت ا.. محمودی، دبیر اجرایی این همایش، تاکنون 300 مقاله تخصصی در حوزه های جنگلداری، مرتعداری، آبخیزداری، محیط زیست، شیلات و علوم زمین به دبیرخانه همایش ارسال شده است  و در این همایش چند پژوهش ویژه در حوزه جنگلداری، محیط زیست، آبخیزداری، مرتعداری و یک مورد اکتشاف در حوزه شیلات  که برای اولین بار در کشور صورت گرفته است، به صورت سخنرانی ارائه می شود.


گفتنی است در حاشیه این همایش، نمایشگاه جلوه های منابع طبیعی زاگرس مرکزی، مسابقه عکاسی جلوه های طبیعت زاگرس مرکزی ،مسابقه ایده های دانشجویی در حوزه بهره گیری پایدار از پتانسیل های طبیعی زاگرس مرکزی و سفر تفریحی به طبیعت استان چهار محال و بختیاری برگزار می گردد وهمچنین انجمن علمی منابع طبیعی زاگرس مرکزی نیز تشکیل می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر