شنبه 5 تیر 1395 دانشگاه پیام نور از ابداعات جدید دانشجویان حمایت می کند/ دانشگاه پیام نور پیشگام در اقدام و عمل معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در مراسم رونمایی از ابردرخت مصنوعی هوشمند:
دانشگاه پیام نور از ابداعات جدید دانشجویان حمایت می کند/ دانشگاه پیام نور پیشگام در اقدام و عمل
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور ضمن تاکید بر لزوم حمایت و پشتیبانی همه جانبه فکری و مادی از مخترعان گفت:  بدون شک هرقدمی که برای کاهش آلودگی ها برداشته می شود کمکی ارزشمند برای حفظ و صیانت از کره خاکی و تکریم ارزش های انسانی است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد علی کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در حاشیه رونمایی از اولین ابر درخت مصنوعی هوشمند کشور در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی مرکز تبریز، حمایت از دانشجویان نخبه و پشتیبانی از ابداعات جدید را یکی از سیاست های اصلی دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: امروز دانشگاه پیام نور مفتخر است که در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اهداف عالی سیاست اقتصاد مقاومتی از مرز شعار و همایش فراتر رفته و دستاورد هایش را در مرحله اقدام و عمل متجلی ساخته است.
دکترکریمی توجه به فاکتور "زمان " را در تکمیل و عملیاتی سازی اختراعات، موجب ارتقاء جایگاه علمی کشور ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه پیام نور با اختصاص بودجه جداگانه و نیز تدارک تیم های مشاوره متشکل از اساتید مجرب داخل و خارج دانشگاهی از مخترعان تا مرحله تجاری سازی ایده ها حمایت خواهد کرد.
این عضو ارشد کمیسیون انرژی شورای عالی تحقیقات و فناوری کشور در بخش دیگری از سخنان خود به کنفرانس تغییر اقلیم 2015 سازمان ملل متحد در پاریس اشاره کرد و اظهار داشت: کشور ما به عنوان یکی از امضا کنندگان این طرح متعهد به کاهش آلودگی ها شده و اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز با چنین رویکرد آینده نگرانه ای تدوین و در حال اجراست.
دکترکریمی حمایت از توسعه و پیشبرد طرح های پاک و تجاری سازی و کمک به درآمد زایی آن را یکی از اولویت های اصلی این شورا برشمرد .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در پایان بار دیگر بر جلب حمایت سازمان های ذیربط داخلی و خارجی برای عملیاتی نمودن طرح های پاک پس از تکمیل و بلوغ تا مرحله تجاری سازی علمی آنها تاکید کرد.
در پایان این مراسم پیمان محمودزاده دانشجوی رشته کارشناسی شیمی محض دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی مرکز تبریز و امیر عباس مفید دانشجوی رشته حقوق بین الملل دانشگاه علامه مفید مخترعان ابر درخت مصنوعی هوشمند و نیز اساتید نمونه دانشگاه پیام نور استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر