سه‌شنبه 9 شهریور 1395 دانشگاه پیام نور سرمایه ای برای کشور و ملت است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور؛ دکتر شریعتی نیاسر در نشست با جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: طبق آمار سازمان سنجش درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف در تحصیلات تکمیلی دانشگاه های تراز اول نشان می دهد که دانشگاه پیام نور فارغ التحصیلان خوبی داشته است که این آمار باعث افتخار و خرسندی است.
وی افزود: دانشگاه ها باید در ریل و ماموریت خودشان قرار گیرند تا تکلیف آموزش عالی در کشور مشخص شود.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های موفق کشور است و اگر در ریل خود قرار گیرد حتما به اهداف بزرگ خود می رسد.
وی با بیان این که دانشگاه پیام نور سرمایه ای برای کشور و ملت است، گفت: این دانشگاه بواسطه غیر حضوری بودن آن نیاز همه اقشار جامعه که قصد ورود به دانشگاه را دارند تامین می کند.
وی افزود: فلسفه دانشگاه پیام نور همان طور که از نام آن پیداست، رساندن پیام علم برای همه جا و همه کس می باشد .
دکتر شریعتی نیاسر اظهار کرد: دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که فارغ التحصیلان ممتاز دارد و باید مسیر این دانشگاه هدفمند تر ادامه پیدا کند.
دکتر شریعتی با بیان این که نظام آموزشی کشور نظام بسیار کارآمدی است به خصوص در مقطع کارشناسی ادامه داد هم اکنون در پذیرش دانشجو و تعداد مرکز دانشگاهی رتبه اول را در منطقه داریم.
وی بیان کرد: زمانی که دانشجویان وارد سیستم آموزشی کشور می شوند دانشگاه ها باید آنها را در مسیر صحیح خود در راستای نیاز کشور هدایت کنند.
معاون دانشگاه پیام نور استان کرمان نیز در این نشست گفت: 27 هزار دانشجو در 6 مرکز و 24 واحد دانشگاهی پیام نور و 460 رشته محل در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.
علیرضا محدثی زرندی افزود: 165 عضو هیات علمی تمام وقت در این دانشگاه فعالیت دارند و در بخش پژوهشی 81 کتاب، 1065 مقاله پژوهشی، 1454 مقاله کنفرانس، 188 طرح پژوهشی و 25 اختراع توسط این عزیزان به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: در تفاهمنامه دانشگاه پیام نور استان کرمان با پارک علم و فناوری استان مرکز رشد این دانشگاه در سال 91 تاسیس شد که در حال حاضر 17 شرکت در آن مستقر هستند و 2 مورد از این شرکت ها دانش بنیان هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر