سه‌شنبه 9 شهریور 1395 راه یابی مزرعه گیاهان دارویی مرکز کرج به سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، رئیس دانشگاه پیام نور البرز و سایر مسئولین دانشگاه از اولین مزرعه گیاهان دارویی که به دست توانمند دانشجویان گروه زیست شناسی و در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و شعار سال زیر کشت آزمایشی رفته است، بازدید کردند.
دکتر جلالیان با اشاره به ظرفیتهای دانشگاه پیام نور استان البرز و ثروتهای خدادادی این استان بویژه گیاهان دارویی، مزرعه گیاهان دارویی مرکز کرج را فرصتی برای سرمایه گذاری بیشتر در زمینه استفاده از این گیاهان و کارآفرینی برای دانشجویان از طریق تاسیس شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.
جلالیان ضمن اعلام حمایت از تمام طرحهای کارآفرین و دانش بنیان گفت: امروزه اهمیت گیاهان دارویی در سطح جهان بر کسی پوشیده نیست و میلیونها نفر از مردم جهان در زمینه کشت، برداشت، فرآوری و سایر جنبه های گیاهان دارویی فعالیت دارند.
خانم دکتر شهبازی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز کرج و مسئول طرح کارآفرین مزرعه گیاهان دارویی نیز اظهار داشت: در کشور ما علاوه بر سابقه طولانی و ریشه تاریخی و فرهنگی مصرف گیاهان دارویی، تنوع اقلیمی موجود نیز جایگاه گیاهان دارویی را در کشور ممتاز کرده است.
وی افزود: کشت 12 نوع گیاه دارویی در فاز اول انجام گرفته که در صورت تولید انبوه،پتانسیل ارزآوری و اشتغال آفرینی در داخل کشور را دارا می باشد.

مجری طرح کارآفزین مزرعه گیاهان دارویی مرکز کرج موفقیت این طرح را منوط به حمایت بیشتر مسئولین دانشگاه دانست و هدف از راه اندازی این مزرعه را ایجاد کسب و کار دانش بنیان و تاسیس شرکت هایی با مشارکت و محوریت دانشجویان عنوان کرد وی ترویج خواص گیاهان دارویی و فرهنگ طب سنتی از دیگر اهداف این طرح بر شمرد.
شایان ذکر است،دانشجویان گروه زیست شناسی مرکز کرج با احداث این مزرعه توانسته اند مجوز حضور در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران را کسب نمایند.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و قناوری ریاست جمهوری؛ از تاریخ 15 الی 18 شهریورماه 1395 در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می گردد.
رئیس دانشگاه پیام نورالبرز با اشاره به اشتغالزایی و نو آوری با توسعه کشت گیاهان دارویی بر توسعه این طرح تاکید کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر