سه‌شنبه 4 خرداد 1395 نخستین همایش ملی زبان های بومی زاگرس (با تاکید بر زاگرس میانی ) در دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد برگزار شد.
نخستین همایش ملی زبان های بومی زاگرس (با تاکید بر زاگرس میانی ) با هدف بررسی وشناخت تفکیکی و تحلیل زبان ها و گویش های ایرانی رایج در غرب کشوردر دانشگاه پیام نور لرستان برگزارشد.
محوریت برگزاری این همایش استان های لرستان ،ایلام ،همدان ،غرب کردستان،چهارمحال بختیاری،و شمال خوزستان است.
دراین همایش کارشناسان و اساتید این رشته به نقش ارزشمند زبان های بومی وغیر رسمی در کنار زبان فاخرفارسی و تاثیر آنها بر ماندگاری زبان فارسی و تثبیت هویت ایرانی اسلامی می پردازند.
در این راستا مجموعه مقالات «جنگ جستارها»با مقدمه دکتر میر جلال الدین کزازی شامل 20 مقاله برتر چاپ شده
رونمایی شد .
سخنران اصلی این همایش میرجلال الدین کزازی است و سخنرانی های این همایش در سه بخش زبان های لکی ،لری و کردی ایراد شد . دبیرعلمی همایش ملی زبان های بومی زاگرس میانی بیان کرد : از مجموع 50 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش 20 مقاله برتر چاپ شده است .
عزت الله سپهوند افزود : فرآیند داوری این مقالات توسط 15 استاد یار زبان و ادبیات فارسی وزبان شناسی از دانشگاه پیام نور و دانشگاه لرستان برعهده دارد .
گفتنی است این همایش ملی امروز با مجوز رسمی وزارت علوم و تحقیات وفناوری در ساختمان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور لرستان برگزار شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر