پنجشنبه 6 آبان 1395 دانشگاه پیام نور در تربیت شخصیت های قرآنی و فرهنگی موفق عمل کرده است
به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، کریم نجفی برزگر معاون فرهنگی، اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور پیش از ظهر امروز در افتتاحیه بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور که در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که دانشجویان دانشگاه پیام نور از سراسر کشور در این جشنواره قرآنی حضور پررنگی دارند.
نجفی با بیان اینکه برگزاری این محافل موجب موفقیت استان قزوین در مبانی فرهنگی شده است، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور ظرفیت های بسیار زیادی دارد و در تربیت شخصیت های قرآنی و فرهنگی بسیار موفق عمل کرده است .معاون فرهنگی، اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه همواره فعالیت های فرهنگی مورد توجه ریاست دانشگاه پیام نور کشور بوده است، مطرح کرد: مدیران استانی هم تلاش زیادی کردند که این جشنواره با شکوه بیشتری برگزار شود.
نجفی تأکید کرد: یکی از مسائل مهمی که دانشگاه پیام نور به آن توجه دارد اهمیت به مباحث فرهنگی در سطح دانشگاه‌هاست و مسئولین حمایت بسیار خوبی از این رویه دارند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در کنار علم، اخلاق، معنویت و خودسازی وجود نداشته باشد مورد قبول نیست، علم نافع علمی که ابتدا منفعتی برای فرد و در درجه بعدی منفعتی برای جامعه داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و اساتید گفت: موفقیت اساتید ما در فضای دانشگاه در پیوند فکر و قلب آن‌ها با قرآن است.
معاون فرهنگی، اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره‌های قرآنی بتواند سبک زندگی قرآنی را در دانشگاه‌های ما ترویج دهد و دانشجویان ما به غیر از ظاهر قرآن، عمل کننده به این کتاب الهی باشند.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور 25 شهید مدافع حرم هستند که از افتخارات این مجموعه دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: طبق کلام رهبر انقلاب آینده کشور ما به این است که زندگی شهدا را الگوی خود قرار دهیم و یکی از موضوعاتی که شهدای دفاع مقدس به آن توجه داشتند نگاه ویژه به قرآن و اهل بیت(ع) بوده است.
نجفی در پایان عنوان کرد: در مسابقات قرآنی امتیازات ظاهری مهم نیست و امیدواریم قرآن موجب سعادت زندگی دنیوی و اخروی شما دانشجویان شود.

همچنین  رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در این مسابقات  تأکید کرد:
پایبندی به اصول اقتصاد مقاومتی در برگزاری بیستمین جشنواره قرآن و عترت

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: با توجه به دستور صریح رهبر معظم انقلاب که امسال سال را اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل معرفی کردند ما تلاش کردیم که در اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی را در کیفیت برگزاری این مراسم لحاظ کنیم.
به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، رضا مهرنیا رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در آیین افتتاحیه بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: تقارن ماه محرم حسینی با برگزاری این جشنواره قرآنی نشانگر این واقعیت است که دانشگاه پیام نور از تاریخ انقلاب تاکنون و براساس منویات صریح رهبر انقلاب یکی از پرچمداران حفظ و اعتلای فرهنگ متعالی قرآن بوده است.
وی افزود: در نوزدهمین دوره برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور، استان قزوین 3 دوره افتخار میزبانی این مسابقات را داشته و امسال چهارمین سال متوالی است که خدمتگزار دانشجویان قرآنی هستیم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با اشاره به ویژگی برگزاری این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: این جشنواره که در راستای اهداف نظام و برای اعتلای فرهنگ قرآنی است برجستگی بیشتری نسبت به سایر دوره‌ها دارد.
مهرنیا مطرح کرد: با توجه به دستور صریح رهبر معظم انقلاب که امسال سال را اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل معرفی کردند و با عنایاتی که ایشان به قرآن داشتند دانشگاه پیام نور با معالات جدیدی روبرو شد و ما تلاش کردیم کردیم که در اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی را در کیفیت برگزاری این مراسم لحاظ کنیم.
وی اضافه کرد: ریاست دانشگاه پیام نور کشور پیگیر برگزاری این جشنواره بودند تأکید داشتند که بودجه ای در شأن این جشنواره تخصیص داده شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین به دیگر ویژگی‌های بارز این دوره از مسابقات قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: ویژگی دیگر این جشنواره حمایت های بی دریغ استانی است که با نگاه ویژه استاندار قزوین شکل گرفت که دستور دادند کلیه نیروهای ستادی برای برگزاری این جشنواره بسیج شوند.
این مسئول با اشاره به بخش داوری بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور عنوان کرد: با توجه به تأکید رهبری که استان قزوین از فقه و فقاهت بهره بسیاری برده است در همین راستا ما توانستیم از وجود داوران بسیار باتجربه و مجربی در برگزاری این جشنواره استفاده کنیم.
مهرنیا در پایان ابراز کرد: مجموعه استانی و مجموعه دانشگاهی پیام نور در سازمان مرکزی با یک هماهنگی نشان دادند که یک ارتباط خوب با فضای آکادمیک و کمیته‌های ستادی استان وجود دارد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر