شنبه 6 شهریور 1395 دانشگاه پیام نور بادانشگاه پیام نور بازوی خوبی برای وزارت علوم و دولت است / دانشگاه پیام نور می تواند در بعد منطقه ای،ملی و بین المللی فعال شودزوی خوبی برای وزارت علوم و دولت است / دانشگاه پیام نور می تواند در بعد منطقه ای،ملی و بین المللی فعال شود

دکتر عبدالحسین فریدون دانشگاه پیام نور را با توجه به فراگیر بودن آن، بازوی خوب وزارت علوم و دولت دانست و گفت: این دانشگاه پتانسیل مهمی برای کشور و دولت است و باید بتوانیم از آن به نحو مطلوب بهره مند شویم.
مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی امروز در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه پیام نور با توجه به رسالتش در راستای مسئولیت خطیر آموزش عالی که توسعه علمی و توسعه نیروی انسانی مورد نیاز کشور است، نقش اساسی دارد .
وی با عنوان اینکه دولت به دنبال ارتقای کیفیت آموزشی عالی است و در حال حاضر با بیش از 4 میلیون دانشجو و 70 هزار عضو هیات علمی، در بعد کمی رشد قابل توجهی داشته است، گفت: زمان آن رسیده که ارتقای کیفیت را جدی بگیریم و از فرصت های موجود برای رفع مسائل  و شتاب علمی بیشتر بهره ببریم.
دکتر فریدون با تاکید بر ساماندهی آموزش عالی ادامه داد: پس از انقلاب پذیرش محدودی در دانشگاه‌ها داشتیم ولی امروز در بخش توسعه تحصیلات تکمیلی و در بعد تولید علم فراتر از انتظار بودیم ولی باز هم نیاز به تحول داریم. به طوری که دانشگاه‌ها باید در بحث ملی و منطقه‌ای نقش اساسی و پاسخگو داشته باشند. 
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به دلیل شعباتی که در اقصی نقاط کشور و خارج از کشور دارد با توسعه زبان فارسی و جذب دانشجوی خارجی می تواند در این زمینه کمک کننده باشد، افزودد: با توجه به فرصت‌های پس از برجام و توسعه ارتباطات با مراکز بین‌المللی باید بتوانیم با دانشگاه‌های بین‌المللی ارتباط مؤثری داشته باشیم و هم و غم خود را برای توسعه زبان فارسی به کار گیریم.
وی افزود: دانشگاه پیام نور با پتانسیل هایی که دارد و روش های آموزشی ارزان و آنلاین می تواند در بعد منطقه ای، ملی و بین المللی فعال شود . این دانشگاه نه تنها نباید افت داشته باشد بلکه باید بتواند از طریق سیستم‌های مجازی آموزشی حتی برای جذب زنان خانه‌دار به تحصیل در این دانشگاه تلاش کند.
دکتر فریدون گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به رسالت ها و مسئولیت هایی که برعهده دارد و همچنین گستردگی در سراسر کشور ، در زمینه کارآفرینی می تواند کمک کند.
وی ضمن تقدیر از انسجام و وحدت موجود در مجموعه پیام نور ، گفت: دانشگاه پیام نور همچنین می تواند در زمینه اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ دانش بنیان، شفاف سازی مسائل ملی وبین المللی، توسعه فرهنگ و بالا بردن سطح علمی مردم به عنوان بازوی وزارت علوم ، نقشی ویژه ایفا نماید.
گفتنی است، مراسم افتتاح 60 پروژه عمرانی، 500 عنوان محتوای الکترونیکی و سامانه صدور دانشنامه الکترونیکی امروز با حضور دکتر فریدون مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، دکتر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه ، دکتر اکبری قائم مقام ، معاونین و دیگر مسئولان وزارت علوم و دانشگاه پیام نور همزمان با سراسر کشور در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر