شنبه 6 شهریور 1395 رییس دانشگاه پیام نور ۶۰ پروژه عمرانی این دانشگاه را به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد

علی اصغر رستمی ابوسعیدی با عنوان اینکه ۵۰۰ عنوان محتوای جدید الکترونیکی با هدف توسعه آموزش های مبتنی بر فناوری اطلاعات، در هفته دولت رونمایی می شود اظهار داشت: تا آغاز سال تحصیلی جدید،در مجموع ۱۵۳۱ عنوان محتوای الکترونیکی در دانشگاه پیام نور رونمایی خواهد شد.

وی در مراسم افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی این دانشگاه به صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر کشور صورت گرفت، اظهار داشت: از حدود ۴۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام دانشگاه، ۵۹ پروژه در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و ۶۰ پروژه دیگر نیز در هفته دولت افتتاح می شود.

رییس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور برای تکمیل نزدیک به ۲۷۰ پروژه نیمه تمام باقی مانده نیازمند کمک دولت است، افزود: با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور انتظار می رود فرمانداران در قالب ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه و اعتباری که در بعد آموزشی و فرهنگی به مناطق محروم تعلق می گیرد، به دانشگاه پیام نور جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام در مناطق محروم کمک نمایند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم گسترش زبان فارسی اظهار داشت: مرکز زبان فارسی دانشگاه پیام نور نیز با هدف گسترش زبان فارسی و جذب دانشجویان خارجی امروز افتتاح می شود.

دکتر رستمی ابوسعیدی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این مرکز و با توجه به گستردگی دانشگاه در ۶۴ کشور خارجی ،بتوانیم برای دانشجویان خارجی، علاقمندان به زبان فارسی و گردشگران دوره های آموزشی آنلاین برگزار نماییم.

وی در ادامه به برنامه این دانشگاه برای توسعه زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با قراردادهای مختلفی که منعقد کرده در این زمینه تلاش های زیادی انجام داده است همچنین در این زمینه قراردادی با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی منعقد کرده است.

دکتر رستمی ابوسعیدی ضمن قدردانی از حمایت های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون تمامی رشته های موجود در دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی نیز ارائه می شود و یکی از رسالت های مهم دانشگاه فراهم کردن محتوا و زیرساخت های لازم برای ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور در این راستا اقدامات گسترده ای انجام داده است که از آن جمله می توان به راه اندازی تلویزیون تعاملی برای آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت ، منابع تصویری و محتوای الکترونیکی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور ارتقای فرهنگی را یکی دیگر از برنامه های دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه به زودی کنفرانس بین المللی دانشجویان جهان اسلامی را با هدف تبیین جایگاه علوم انسانی در مبارزه با افراط گرایی برگزار می کند.

گفتنی است، مراسم افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی، ۵۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی و سامانه صدور دانشنامه الکترونیکی امروز با حضور دکتر فریدون مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، دکتر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه ، دکتر اکبری قائم مقام ، معاونین و دیگر مسئولان وزارت علوم و دانشگاه پیام نور همزمان با سراسر کشور در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر