پنجشنبه 18 شهریور 1395 توسعه شرکت های دانش بنیان در قالب مراکز رشد و نوآوری جزو اولویت های دانشگاه پیام نور است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور از نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی واقع در محل مصلی بازدید نمودند.

در این دیدار دکتر کریمی ضمن بازدید از غرفه اختصاصی دانشگاه پیام نور (غرفه 603) که در آن دستاوردهای دانشگاه پیام نور در حوزه تولید گیاهان دارویی برپا شده شده بود، از سایر بخش ها و غرفه های دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان صنایع دارویی طبیعی و گیاهی بازدید داشته و از موسسات برجسته و صاحب ایده های نو در این حوزه جهت انعقاد زمینه های تفاهم نامه همکاری و گسترش برنامه های ملی و حمایتی دانشگاه پیام نور از این برنامه های دانش بنیان دعوت به عمل آوردند.

در ادامه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در جلسه مشترکی با آقای دکتر عصاره، دبیر ستاد داروهای گیاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر ایجاد زمینه های مختلف تفاهم نامه همکاری و انعقاد قرارداد پژوهشی و تولیدات دانش بنیان در این حوزه نشست مشترکی داشتند. وی با اشاره به اولویت های دانشگاه پیام نور، توسعه شرکت های دانش بنیان در قالب مراکز رشد و نوآوری را مورد تاکید قرار داد.

دکتر کریمی همچنین با برخی از اساتید و کارآفرینان حوزه گیاهان دارویی از جمله خانم دکتر حیدری دبیرکل جامعه گیاه درمانی کشور به گفتگو نشست و از تلاش های وی برای کارآفرینی و صادرات در حوزه گیاهان دارویی تقدیر نمودند. در پایان بازدید دکتر کریمی ضمن ملاقات با کلیه دانشجویان و دانش آموختگان برپا کننده غرفه دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آورده و به ویژه از رئیس غرفه دانشگاه پیام نور در این نمایشگاه خانم دکتر شهبازی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز کرج و مسئول طرح کارآفرین مزرعه گیاهان دارویی نشست اختصاصی داشته و از زحمات ایشان و آقای رحیمی مسن ترین دانشجوی دانشگاه پیام نور که به طور همزمان در دو رشته زیست شناسی گیاهی و تربیت بدنی و علوم ورزشی مشغول تحصیل بوده و در تولیدات و آموزش دانشجویان در زمینه گیاهان دارویی غرفه مزبور نقش به سزایی داشتند نیز قدردانی کردند. معاون دانشگاه پیام نور در خاتمه بازدید اعلام نمودند در هفته پژوهش از همه عزیزان فعال در برپایی غرفه دانشگاه تقدیر رسمی صورت خواهد پذیرفت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر